BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

06 January 2012

gelak-gelak jap..

Pemahat Hati


Kejutkan Saya.....
Sepasang suami isteri telah berselisih faham dan tidak bertegur sapa. Pada suatu malam si suami telah menulis satu nota..."KEJUTKAN SAYA PUKUL 6.30 PAGI"dan meletakkan nota itu di sisi isterinya yang sedang tidur. Keesokan harinya sisuami terjaga dari tidur dan mendapati jam di dinding telah menunjukkan pukul 8.00 pagi. Didapati di sisinya terdapat satu nota bertulis..."BANG, BANGUN BANG..... SUDAH PUKUL 6.30 PAGI"


Makanan Itali...........
Seorang pemuda membawa teman wanitanya ke sebuah restoran Itali yang sangat terkenal Walaupun tidak pernah masuk kesitu atau memesan hidangan Itali sebelum ini, pemuda itu tetap bermuka selamba. Tambahan pula dia ingin membuatkan teman wanitanya itu kagum. Apa bila tiba dimeja, pelayan memberikan buku menu dan pasangan berkenaan melihat senarai hidangan. beberapa minit kemudian, lelaki itu dengan bangganya memanggil pelayan untuk membuat pesanan."Err..., Berikan saya Giuseppe Spombalucci untuk dua orang!" kata pemuda itu.
pelayan itu tercenggang.
Pemuda itu mula berang "Mengapa? awak takut saya tak ada duit untuk bayar bil nanti ke?" Tanya pemuda itu."Minta maaf encik, Giuseppe Spombalucci tu nama pemilik restoran ini!" Kata pelayan itu.


Karipap 3 Seringgit......
Seorang murid di tanya oleh guru matematiknya.Jika sebiji karipap berharga empat puluh sen, berapakah harga untuk tiga biji karipap? Tanya gurunya.
RM 1 cikgu!. jawab murid itu spontan.Salah tu. tegur si guru penuh kasih sayang.Mungkin Amer tak paham soalan, biar cikgu ulang semula, dengar betul-betul.Sebiji karipap berharga empat puluh sen, berapa harga tiga biji karipap?.Amer tetap memberi jawapan RM1.
Salah tu Amer,cuba kira betul-betul. Respon si guru dengan sabar.Tapi cikgu, tiap-tiap pagi bila saya pergi membeli karipap di warung berhampiran rumah saya, makcik jual kuih tu selalu kata;kueh karipap sebiji empat puluh sen, tiga biji seringgit!


Pandailah anak ku....
Anak : Ibu tadi ada seorang pelajar jatuh dari kerusi.
Ibu: Jadi?
Anak: Semua orang gelak, kecuali saya.
Ibu: Man anak yg baik.[Ibu mencium dahi anak nya]
Anak: Ibu nak tahu siapa yg jatuh tu?
Ibu: Siapa?
Anak: Sayalah.
Ibu: Cis!!

0 comments: